Kris Rayen

Mens- en Organisatieontwikkeling, Zaakvoerder - Factter BV

Graag bouw ik, vanuit mijn missie en ambitie, aan een betere wereld van werk. Hierbij staat het creëren van een context centraal waarbij welzijn vooropstaat & men een werkomgeving nastreeft waarbinnen medewerkers bevlogen en succesvol kunnen zijn.

Telefoon: 0474 98 30 05
E-mailadres: kris@factter.be
Vestigingsplaats: Lier
Website: factter.be
Kris Rayen

Referenties

Halewijn, TP Vision (Philips), ABN AMRO, Randstad, …

Organisatiebrede transformatietrajecten op gebied van structuur, cultuur, ICT & HR-processen

Ajinomoto Omnichem, Imec, Halewijn, Gemeente Evergem, Matexi, Mulder Breakfast Cereals, Anglo Belgian Corporation, …

Organisatie audit en bedrijfsbrede perceptiemetingen

De Vlaamse Waterweg, ABN AMRO, …

Digitaliseren van (HR) processen

Europabank, Deloitte, Stad Eeklo, Intrum Justitia, Sandvik, …

Welzijn, performance- en talent management

Quadrant, Securex, Lecot, EOC Group Belgium, …

Leiderschapsscan en Leiderschapsontwikkeling

VDAB, RPC Cobelplast, …

Individuele coaching en managementteam coaching

Case

Halewijn

Probleemstelling

De organisatie vervult haar taken in een snel veranderende marktomgeving. De constante daling van het productievolume veroorzaakt overcapaciteit en brengt de organisatie onder financiële druk. De Raad van Bestuur en Algemeen Directeur willen ervoor zorgen dat het bedrijf een toekomst heeft die economisch levensvatbaar is. Dit door zich ervan te verzekeren dat de uitgeverij en drukkerij meer performant wordt & het bedrijf wendbaar wordt, die zich continu verbetert door toedoen van de eigen medewerkers.

Methodologie

Onze opdracht omhelst het begeleiden van het gehele veranderingsproces. Samen met de RvB en Directie wordt een gerechtvaardigd én gedragen strategisch plan voor het bedrijf gedefinieerd en geïmplementeerd. Dit werd hierna gecommuniceerd en afgetoetst met de rest van de organisatie. De organisatiestructuur en operationele werking werden vervolgens aangepast aan de nieuwe bedrijfsdoelstellingen en de noden van de klant. In parallel werden de kernwaarden van het bedrijf, de teamwerking evenals de bijdragen, vaardigheden en het potentieel van de medewerkers beoordeeld en ontwikkeld. In het bijzonder werd aandacht besteed aan de toekomstig nodige leiderschapsvaardigheden.

Resultaat

  • Een top-down en bottom-up project- & veranderplan werd beschreven en uitgevoerd
  • Naast de uitwerking en implementatie van de lange termijn doelstellingen, bedrijfsprocessen en structuur, was cultuurverandering binnen de organisatie uiteindelijk de  voornaamste interventie
  • Onze methodologie werd als down-to-earth, concreet en pragmatisch omschreven

Rol als adviseur

extern projectleider, organisatiearchitect, leiderschapscoach en facilitator

Doelstelling

evolueren van een ‘intern gericht productiebedrijf’ naar een ‘dienstverlenend mediahuis’

Bestede tijd

50 mandagen 

Magazine

Klaasen&Co

De inzichten en impact van het innovatielab bij Klaasen & Co

Hr-manager Ilse Nuyts nam samen met enkele directieleden van familiebedrijf Klaasen & Co deel aan ons Innovatielab: anders organiseren. Drie jaar later blikt ze terug op de ingrepen die ze deden en de successen die ze vandaag nog steeds vieren.